هزینه رجیستر گوشی در ترکیه سال ۲۰۲۲

اگر بیش از 4 ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید لازم است که گوشی خود را ثبت کنید در غیر این صورت بعد از گذشت این زمان دیگر گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد. در واقع دولت ترکیه قانونی شبیه به قانون رجیستری موبایل در ایران برای جلوگیری از قاچاق موبایل رو اجرایی کرده و لازم است با پرداخت مبلغی این کار را انجام دهید.

چه زمانی نیاز به رجیستر کردن موبایل داریم؟

اگر شما به عنوان یک مسافر می خواهید تا ۴ ماه بعد از تاریخ ورود به ترکیه در اون کشور اقامت داشته باشید نیازی به رجیستر کردن گوشی خود ندارید. اما برای استفاده بیش از ۴ ماه، لازم است گوشی خود را رجیستر کنید.

اگر بعد از چهار ماه رجیستر نکنیم چه اتفاقی رخ میدهد؟

در صورت عدم رجیستر کردن، گوشی شما پس از مهلت قانونی از دسترس شما خارج شده و متاسفانه دیگر قابل رجیستر کردن هم نخواهد بود.

هزینه رجیستر کردن موبایل در ترکیه چقد است؟ (این مبلغ آپدیت شده و بر اساس آخرین تغییرات قانونی کشور ترکیه است)

هزینه رجیستر هر نوع موبایلی در ترکیه برای سال ۲۰۲۲ مبلغ 2,732 لیر است.

آیا این هزینه برای هر مدل گوشی متفاوت است؟

خیر. موبایل شما هر مدلی که باشد هزینه آن ثابت است و تفاوتی ندارد.

رجیستر گوشی دو سیمکارت در ترکیه

چون گوشی های ۲ سیمکارت دو IMEI متفاوت دارد شما میتوانید با پایان یافتن هرکدام تعویض اسلات سیمکارت را انجام دهید و بدین صورت از گوشی خود ۸ ماه استفاده کنید.

در بعضی از موارد برای سیم دوم هم محدودیتی سیستم قائل نمیشود و شما میتوانید بدون رجیستر کردن گوشی در ترکیه به صورت نامحدود از آن استفاده کنید.

روش های {غیرقانونی و غیر رسمی} رجیستر گوشی در ترکیه

در این روش با استفاده از روت کردن گوشی اقدام به تغییر IMEI گوشی میکنند که ممکن است باعث آسیب جدی به گوشی شما شود و پیشنهاد نمیشود.

این موضوع صرفا جهت اطلاع شما ذکر شده است که در صورتی که مبلغ درخواستی از شما کمتر از مبلغ اعلامی دولت ترکیه بود متوجه شوید ممکن است روش غیرقانونی باشد.

 

پاسخ به چند سوال مهم:

 

کد IMEI را از چطور پیدا کنیم؟

کد IMEI معمولا بروی جعبه دستگاه و یا داخل کارت گارانتی ذکر شده است. در صورتی که به این موارد دسترسی ندارید، می‌توانید دستور #60#*  را شماره‌گیری نمائید، تا کد گوشی‌تان برای شما نمایش داده شود.

اگر گوشی همراه خود را در ترکیه رجیستر کنم، در ایران کار نخواهد کرد؟

گوشی شما چنانچه در ایران رجیستر باشد، هیچ مشکلی برای استفاده از آن نخواهید داشت، حتا اگر در ترکیه نیز رجیستر گردد.

هر فرد چندبار می‌تواند برای رجیستر کردن گوشی در ترکیه اقدام کند؟

خارجی‌هایی که مدام به ترکیه آمد و رفت دارند، تنها مجاز هستند یک گوشی را ظرف 3 سال در این کشور ثبت نمایند. در صورت مفقود شدن گوشی ثبت شده، شخص باید نسبت به خرید تلفن همراه رجیستر شده اقدام نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

پشتیبانی و مشاوره

اهمیت در دسترس بودن همیشگی پنل پیامک را درک میکنیم و بصورت 24/7 پاسخگو هستیم.

تلفن تماس
1304 9169 021
چت آنلاین
چت با پشتیبانی