برای ولاگر شدن، از کجا شروع کنیم؟

بهترین و موفق‌ترین سازندگان ویدیو، کسانی هستند که ارتباطات‌شان را گسترش داده و یک شبکه اجتماعی چندین هزار نفری یا میلیونی از افراد را به مرور زمان برای خود ساخته‌اند.

البته که برای مبتدیان و تازه‌کارهای راه ولاگری شاید صحبت کرد با دوربین کمی عجیب به نظر برسد، اما خب نترسید.

ما در این پست، شما را راهنمایی می‌کنیم تا مسیر یادگیری ولاگری را ساده‌تر طی کنید. اما این هم مثل هر حرفه‌ دیگری نیاز به تمرین دارد و هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر می‌شوید.

شاید در نگاه اول اینکه به تنهایی جلوی دوربین بنشینید و با آن صحبت کنید کار سختی به نظر نرسد اما واقعیت آن است که لنزها به طور کلی تا حدی ترسناک هستند و قرار گرفتن جلو لنز یک دوربین حس سخنرانی در یک مکان عمومی را تداعی می‌کند.

اما اگر بتوانید بر این احساس ترس و اضطراب غلبه کنید، مزایای بسیاری در انتظار شما خواهد بود.

مزیت‌های ولاگری چیست؟
ولاگر
ساختن یک اجتماع وفادار به خود
ولاگری به طرفداران‌تان این امکان را می‌دهد تا با خودِ واقعی شما آشنا شوند و این موضوع جامعه اطرافتان را منحصربه‌فردتر و اختصاصی می‌کند. حتی اگر این جامعه به مرور زمان گسترش پیدا کند.

ارتباط با افراد شبیه به خودتان در سراسر دنیا
مخاطبانی که با خودِ واقعی شما آشنا شده‌اند، کم کم احساسات و علایق شما را با کسانی که شبیه به شما هستند به اشتراک می‌گذارند و این کار باعث می‌شود تا به مرور زمان، کسانی که از نظر روحیه و اخلاقیات نزدیک به شما هستند با شما آشنا شده و به جامعه مخاطبان‌تان بپیوندند.

آپلود ویدیو، به مراتب ساده‌تر از ساخت آن است
اصولا ساختن ولاگ به سختی تولید انواع دیگر ویدیو نیست. بعضی مواقع حتی به سادگی فیلم‌برداری با یک دوربین دستی کوچک یا گوشی موبایل است. همه در یک برداشت. بنابراین به راحتی می‌توانید تعداد زیادی ویدیو به شکل ولاگ را در زمان کوتاه بسازید.

ساخت یک کانال همیشه فعال
اگر بتوانید به سادگی محتوای ویدیویی تولید کنید، استمرار فعالیت‌تان در کانال تضمین می‌شود.

در این شرایط فعالیت شما در آپارات با زندگی روزمره‌تان هم‌راستا خواهد بود.

۶ ایده برای شروع مسیر ولاگری
حالا که با مزایای ولاگری آشنا شدید، دوست دارید این راه را شروع کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کرد، ما ۶ نوع محبوب ولاگ را به شما معرفی می‌کنیم.

ولاگ با موضوع شخصی
اولین چیزی که مردم با شنیدن کلمه ولاگر تصور می‌کنند، کسی است که یک روز از زندگی روزمره خود را ثبت می‌کند. این کار از آن جهت تاثیرگذار است که سازنده ویدیو از منزل خود با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و افکار و فعالیت‌هایش را با او به اشتراک می‌گذارد و این موضوع برای مخاطب جذاب است، چرا که انگار دارد مستندی از یک روز زندگی شخصی شما را می‌بیند.

ولاگ با موضوع کلی
در این نوع ولاگ، شما باز هم به طور مستقیم با بازدیدکننده‌گان صحبت می‌کنید اما موضوع صحبت دیگر زندگی شخصیت‌تان نیست و به جای آن درباره یک موضوع عمومی مانند نقد و بررسی یک محصول، آموزش، سفر و … صحبت کنید.

ویدیوهای تکمیلی
اگر تمایل ندارید کل ولاگ شما مربوط به خودتان باشد و در آن حضور داشته باشید، می‌توانید قسمتی از شروع یا پایان یا هردو قسمت ابتدا و انتهای ویدیو اصلی باشید.

اینکار می‌تواند دعوت به تماشا در ابتدای فیلم یا درخواست شرکت در نظرسنجی در انتهای فیلم باشد.

پاسخ به سوالات و نظرات
بینندگان و مخاطبین شما معمولا از شنیدن صدای‌تان هیجان‌زده می‌شوند. اینکه شما در جلوی دوربین به سوالات و نظرات آن‌ها پاسخ بدهید، نشان‌دهنده اهمیت شما به مخاطب است و می‌فهمند که صدایشان شنیده می‌شود و تعامل‌تان را با آن‌ها حفظ کرده‌اید.

این نوع ولاگ، حس وفاداری را در مخاطبان شما به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

منبع: آپارات

پشتیبانی و مشاوره

اهمیت در دسترس بودن همیشگی پنل پیامک را درک میکنیم و بصورت 24/7 پاسخگو هستیم.

تلفن تماس
1304 9169 021
چت آنلاین
چت با پشتیبانی