پایان درآمدزایی از بازنشر محتوا؛ تغییر مهم در سرویس کسب درآمد آپارات

آپارات به درآمدزایی کانال‌ها از بازنشر محتوا پایان می‌دهد. این تغییر از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ اجرایی خواهد شد. سرویس کسب درآمد از آپارات از سال ۱۳۹۶ فعال شد تا درآمدهای حاصل از نمایش تبلیغات را با تولیدکنندگان محتواها شریک شود. اینکام آپارات از ابتدا تا به حال، دو بار با تغییرات اساسی مواجه شده؛ و اکنون با حذف بازنشرکنندگان محتوا از سیستم درآمدزایی، سومین تحول بزرگش را آغاز کرده است.

اما بازنشر کننده محتوا در آپارات یعنی چه؟
اگر به صفحه ثبت نام سیستم درآمدزایی از آپارات بروید، با ۲ گزینه تولید کننده و بازنشر کننده مواجه می‌شوید. از نظر آپارات بازنشر کننده محتوا یعنی فردی که ویدیوها را از هر منبعی دریافت و در آپارات بارگذاری می‌کند. مشروط بر اینکه آن ویدیوها قوانین حق نشر افراد یا سایر کانال‌های آپارات را نقض نکرده باشند. کانال‌های بازنشری باید حداقل ۲ هزار دنبال کننده و ۵۰۰ هزار ساعت نمایش موفق ویدیو در ۳ ماه اخیر را ثبت می‌کردند تا بتوانند درخواست عضویت در اینکام آپارات بدهند. این کانال‌ها حداکثر ۱۰ درصد سهم از نمایش موفق تبلیغات دریافت می‌کردند.

در واقع آپارات تلاش می‌کرد تا با در نظر گرفتن شرایطی بسیار سخت‌گیرانه‌تر، مدیران کانال‌ها را به سمت تولید محتوای واقعی و اختصاصی سوق بدهد. نگرشی که حالا با حذف کانال‌های بازنشری، بسیار جدی‌تر دنبال می‌شود.

چه اتفاقی برای کانال‌های بازنشری فعال می‌افتد؟
کانال‌های بازنشری که اکنون در سرویس درآمدزایی آپارات فعال هستند، می‌توانند بی‌هیچ مشکلی به فعالیت ادامه دهند؛ اما در صورتی که به هر دلیلی از اینکام آپارات اخراج شوند، دیگر امکان عضویت مجدد به عنوان بازنشرکننده محتوا را ندارند. از تاریخ ۱۰ بهمن ماه هم که دیگر هیچ کانالی نمی‌‌تواند به عنوان بازنشر کننده، درخواست عضویت در سیستم کسب درآمد آپارات بدهد؛ و درآمدزایی از بازنشر محتوا برای همیشه پایان می‌یابد.

کسب درآمد از آپارات برای تولید کننده‌ها آسان‌تر می‌شود
در حال حاضر ۵۰۰۰ تولیدکننده و ۲۰۰ بازنشر کننده محتوا عضو سیستم کسب درآمد آپارات هستند؛ ولی با تحولات اخیر، امکان درآمدزایی از بازنشر محتوا پایان یافته و پیش‌نیاز‌ها برای تولید محتوای اختصاصی بسیار آسان‌تر می‌شود. کانال‌های تولید کننده برای عضویت در اینکام فقط نیازمند ۲۰۰ دنبال کننده و ۳ هزار ساعت نمایش موفق ویدیو هستند. رقمی که به نسبت بازنشر کننده‌ها، بسیار کمتر است. همچنین حق نشر محتوای این کاربران در آپارات محافظت شده و اگر کانالی بدون اجازه محتوای آن‌ها را بازنشر کند، جریمه می‌شود.

منبع: آپارات

مهسا

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۲۰ ب٫ظ

عاللی بود
مرسیی

تیم تولید محتوا اسپید پیامک

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۲۳ ب٫ظ

ممنون از همراهی شما.

پشتیبانی و مشاوره

اهمیت در دسترس بودن همیشگی پنل پیامک را درک میکنیم و بصورت 24/7 پاسخگو هستیم.

تلفن تماس
1304 9169 021
چت آنلاین
چت با پشتیبانی